ОШ "Исидора Секулић" Шајкаш и издвојено одељење Мошорин

Огледни час наставника Драгана Србуловића
Огледно - интердисциплинарни час је одржан у оквиру Исидориних дана 13. 2. 2024. године у школи у Шајкашу у одељење VI-2. Вођен идејом ,,Еuropean Schoolnet Akademy”, наставник се одлучио за тему ,,Доведимо океане у школу”. Еuropean Schoolnet Akademy је мрежа од преко 30 европских министарстава образовања са седиштем у Бриселу. Као непрофитна организација, циљ јој је да донесе иновације у настави и учењу нашим кључним заинтересованим странама: министарствима образовања, школама, наставницима, истраживачима и индустријским партнерима.
Вођени су мисијом да подрже заинтересоване стране у образовању у Европи у трансформацији образовних процеса за дигитализована друштва 21. века. То раде идентификацијом и тестирањем обећавајућих иновативних пракси, разменом доказа о њиховом утицају и подржавањем увођења праксе наставе и учења усклађених са стандардима 21. века за инклузивно образовање.
Од свог оснивања 1997. године Еuropean Schoolnet Akademy користи своје везе са министарствима образовања да помогне школама да постану делотворне у педагошкој употреби технологије, опремајући и наставнике и ученике неопходним вештинама за успех у дигиталном друштву.
Наставник Драган се прикључио пројекту тј. курсу о океанима ,,Bring The Ocean into Your School” које је почео 15.1. и траје до 21. 2. текуће године. Циљ пројекта је укључивање што више ученика, наставника и школа у активности које ће подигнути свест о значају океана, њиховој заштити и одрживом развоју.
Наставник је научено поделио са ученицима у оквиру радионице на часу. Ученицима је указано на значај океана и њиховом очувању. Кроз много примера ученици су имали прилике да упознају флору и фауну океана као и на њихов значај за опстанак целе планете.
Ученици су имали прилике да виде уживо шкољке, морске звезде, пужеве и корале, додирују их, цртају, дискутују о њима. Ученицима је било посебно занимлљиво како настају бисери у шкољкака као и прича о фарамама шкољки које се користе у те сврхе.
Шкољке, пужеви и остали материјали посматрани су и са математичког гледишта пре свега као облици на којима се могу уочити математички појмови али и као облици који могу бити конвексне и неконвексне фигуре у равни и простору.
Наведен је пример шкољке пужа Наутилус која је један од најсавршенијих облика у природи. Она је у облику спирале чији су саставни делови квадрати, сви дужине једног од Фибоначијевих бројева.
Ученице седмог разреда које су чланови математичке секције су дубине океана као и њихове површине, приказале у научном облику степена тј. преко основе 10..
Споменута је пететозрачна симетрија која се јавља код неких морских звезда. Показани су и остаци посуде нађене у мору. Успостављена је веза са историјом тиме што им је наставник причао о значају морских путева у прошлости.
Такође, објашњено им је да су посуде биле украшаване разним облицима који су докази развијене уметности разних периода из историје људске цивилизације.
Ученици су били задовољни оваквим необичним часом и методама рада и надају се да ће бити још оваквих часова са различитим темама.